دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

ویروس جدید ماربورگ به اروپا رسید

  • کد خبر: ۱۵۲۰۷۷
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
ویروس جدید ماربورگ به اروپا رسید
پس از اعلام خبر شیوع ویروس ماربورگ در چند کشور آفریقایی توسط سازمان بهداشت جهانی، مقامات بهداشتی اسپانیا اعلام کردند که هنوز هیچ فردی در این کشور به این ویروس مبتلا نشده است، ولی تدابیر بهداشتی آغاز شده و احتمال قرنطینه وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد که آزمایش یک فرد مشکوک به بیماری ماربورگ در این کشور منفی تشخیص داده شد و هنوز کسی به این ویروس مبتلا نشده است.

مقامات بهداشتی در والنسیا پیشتر اعلام کردند که اولین مورد مشکوک این بیماری عفونی در این کشور را شناسایی کرده اند که منجر به قرنطینه بیش از ۲۰۰ نفر در گینه استوایی شده است.

به گفته مقامات، این فرد ۳۴ ساله که اخیراً در گینه استوایی بوده، یک آزمایش تشخیصی انجام داده و قرار است در هفته‌های آینده دوباره آزمایش تکرار شود.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس ماربورگ می تواند تا ۸۸ درصد مرگ و میر داشته باشد. هیچ واکسن یا درمان ضد ویروسی برای درمان آن تایید نشده است.

به گفته نمایندگان سازمان بهداشت جهانی(WHO) در کشورهای آفریقایی مواردی از بروز ویروس جدیدی به نام ماربرگ در کشورهای کامرون و گینه استوایی مشاهده شده که گفته می‌شود شبیه ویروس ابولاست.

مقامات بهداشتی کشور گینه استوایی به طور رسمی اولین شیوع ویروس ماربورگ را اعلام کردند.

سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه اعلام کرده بود که موارد هشدار خود را در کشور گینه افزایش داده است. به گفته این سازمان در گینه تاکنون ۹ مورد مرگ و ۱۶ مورد مشکوک به بیماری ویروس ماربورگ با علائمی از جمله تب، خستگی، استفراغ خونی و اسهال گزارش شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->